Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
Hey Ignace, dit was een TR waar ik naar uitkeek.
Zoals je weet zijn voor mij de Disney parken namelijk het summum van de pretparkhobby.

Daar ik weet dat je geen liefde hebt voor de parken in Parijs verschiet ik eigenlijk van dit TR. Van alle Magic Kingdoms (jawel, incluis Hong Kong) vind ik het Magic Kingdom in Tokyo het minste. Een aantal redenen geef je zelf al: brede paden en lanen, een vreemde Main Street, een compleet verouderd Tomorrowland,... Maar ook Fantasyland vind ik bijvoorbeeld zeer onaantrekkelijk in Japan. Tevens zijn de themagebieden iets te weinig van elkaar gescheiden of is de overgang niet subtiel genoeg. Grappig ook dat je veel lof hebt voor de vele details. Want ik vind Tokyo Disneyland net het Magic Kingdom met de minste (subtiele) details... Nu moet ik wel hier aan toevoegen dat ik het Magic Kingdom in Orlando bezocht voor ik in Tokyo kwam. En op veel vlakken voelt Tokyo aan als een doorslagje van het park in Orlando. Met dat verschil dat in Orlando ondertussen verouderde zones (Fantasyland, Tomorrowland) wel een update kregen.

Voorts geloof ik dat een nieuw bezoekje aan het Magic Kingdom in Parijs misschien toch een keer hoort. Pirates in Tokyo is inderdaad geweldig. Maar Parijs wint toch eenvoudig met zijn majestueus gebouw, prachtig station, logische verhaallijn en zijn afdaling die je in de actie dropt ('pun intended'). Dat je Big Thunder Mountain in Tokyo (wat mij betreft de flauwste van ze allemaal) hoger plaatst dan Parijs op basis van o.a. een lawaaierige lifthills (alsof die in Tokyo geruisloos zijn...) vind ik al helemaal gek. Akkoord, Parijs is Tokyo niet op basis van horeca, personeel, animatronic shows,... Maar Tokyo is ook zeker geen Parijs op basis van walkthroughs, vuurwerkshows, detailwerk en Fastpass verdeling (Je frustratie bij Pooh heb ik in Tokyo ook gekend). Ik wil je niet overtuigen dat Parijs Tokyo Disneyland overklast. Want dat is teveel afhankelijk van persoonlijke ervaringen en meningen. Maar op basis van wat ik hier lees ben ik ervan overtuigd dat je meer van Parijs kan genieten dan je zelf wilt geloven.



Laten we dan gelijk Colorado Adventure, Maus au Chocolat en Mystery Castle schrappen... Dan zijn de Disney knock-offs eruit (kon het niet laten ). Geen aanval op Phantasialand trouwens! Love it!!
Ik denk dat je gelijk hebt hoor: als ik nog eens naar Parijs zou gaan zou het me veel beter bevallen dan ik me herinner. Echter haal je hier nog een punt aan dat ik niet echt heb vermeld: het personeel (dat in Parijs niet altijd even vriendelijk is, of niets staat te doen) is in Japan echt veel meer mijn ding. We zijn er overal supervriendelijk behandelt geweest (net als in heel Japan) en dat doet héél wat aan de totaalervaring.