Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
Bedankt voor het TR, Ignace! Tokyo Disneyland lijkt me leuker te zijn dan ik op voorhand dacht, om eerlijk te zijn. Geen idee waarom mijn beeld van het park niet klopte.

Ik denk trouwens wel dat als je DLRP nog eens bezoekt, je misschien toch enthousiaster zal zijn. Ik ben nog niet in Japan geweest, maar al wel in Anaheim en Orlando, dus ik kan wel enigzins de gelijkaardige attracties in verschillende parken vergelijken. Op basis daarvan denk ik echt niet dat je kan zeggen dat de versies van BTM, Phantom Manor of PotC ergens anders opvallend beter zijn dan in Parijs. Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeuren, maar ik kan me niet inbeelden dat je in Japan zwaar onder de indruk bent en in Parijs de attracties niets vindt.



Ook hier ben ik eigenlijk niet echt mee akkoord. Als je dan toch prijzen wil vergelijken, moet je dat -zoals je in Japan wel doet- doen met parken in hetzelfde land. Je kan prijzen in DLRP eigenlijk niet vergelijken met bijvoorbeeld EP of Efteling, omdat de prijzen voor horeca in Duitsland en Nederland beduidend goedkoper zijn dan in Frankrijk. Dat heeft wellicht te maken met taksen, loonkosten en misschien ook gewoon met vraag en aanbod.

Als je de prijzen in DLRP voor horeca vergelijkt met die van de horeca in andere Franse parken, of met die van de horeca in Frankrijk algemeen, denk ik dat ze prijs/kwaliteit echt wel goed zitten hoor.

De toegangsprijzen voor gewone tickets zijn natuurlijk wel érg duur in Parijs. Maar uiteindelijk is dat vraag en aanbod en richt Disneyland zich niet echt op mensen die losse tickets kopen. Als je on property verblijft, vind ik een tripje naar Disneyland eigenlijk best wel betaalbaar voor wat je krijgt.
Ik vergelijk zeker met de andere Japanse parken. Tokyo Disneyland is bij lange niet het duurste park van Japan, terwijl het Europese resort dat zeker wel is in Europa, met een hele grote voorsprong. Voeg daarbij toe dat het resort waarschijnlijk het beste van Japan is (iets wat je over Europa bij lange na niet kan zeggen in mijn ogen), en dan vind ik de prijs veel eerlijker tegenover Europa. Over de kwaliteit van het eten in Parijs kan ik me niet uitspreken, de prijs ligt gewoon te hoog zonder écht goedkope opties (in het park zelf, restaurants in de village zijn voor mij niet echt relevant - de bakkerij naast Plopsaland is ook lekker goedkoop, ha ha ha).